Nieuwsbrief 15: De Racer is er al; koffers worden gepakt.

16 aug. 2014.

 

Keihard is er de laatste weken gewerkt aan de oude Kreidler wegracer van Aalt. Diverse aanpassingen waren nodig om te voldoen aan de reglementen van de FIM en de aanvullende reglementen van de AMA. De AMA (American Motorcycle Association)  is de organisator van de Bonneville Motorcycle Speed Trials. Er is een andere stroomlijn op gekomen; de koeling is aangepast met radiateur aan de rechter zijkant; nieuwe Heidenau banden via Martijn Stehouwer met de juiste speedrating; andere achtervork; andere voorvork en nog veel meer kleine aanpassingen zoals kleine nylon dopjes op de voetsteunen, stuuruitslag, enz.

b_200_300_16777215_00_images_NB15-1_links.jpg

Zo ziet onze “kleine tulp” er uit. We hebben startnummer 120 gekregen. De andere cijfers en letters geven de klasse aan: 50 cc – Speciale constructie met halve stroomlijn – bougie ontsteking en gebruik van eigen speciale brandstof.

 

 

 

 

b_200_300_16777215_00_images_NB15-2_rechts.jpg

Hier de rechterkant met radiateur aan de zijkant.

 

 

 

 

 

b_200_300_16777215_00_images_NB15-3_testbank.jpg

Natuurlijk is er nog heel veel getest. Vooral met de verschillende brandstoffen. Voor ons is belangrijk dat we precies weten met welke sproeiers, ontsteking, bougie, uitlaat, enz. elke brandstof het meest vermogen geeft. Op het computerscherm zie je rechts een heleboel lijnen over elkaar lopen met steeds kleine afwijkingen. Al onze brandstof testen worden gedaan in nauwe samenwerking met GVG Oliehandel uit Nijmegen, de Benelux  importeurs van Aspen.

 

 

 

b_200_300_16777215_00_images_NB15-4_G_kistdicht-B.jpg

Aan Gerrit de eer om  het krat te sluiten met een grote hoeveelheid houtschroeven. Hij heeft ook nog een handvol schroeven in een potje in het krat gestopt, zodat we voor de terugreis ook ruim voldoende schroeven hebben. 

 

 

 

 

 

 

b_200_300_16777215_00_images_NB15-5_waakhond.jpg

 

Hierboven een foto van het krat in de garage van Aalt Doldersum in LA. Aalt heeft meteen de nodige veiligheidsmaatregelen getroffen en zijn waakhond er op gezet. 

 

 

 

 

Website.

Na deze nieuwsbrief zullen we proberen dagelijks een kort verslag te plaatsen op onze website op de pagina “Bonneville”. Op sommige persoonlijke facebook pagina zul je ook wel foto’s tegenkomen, maar daar komen vaak allerhande reacties op welke soms erg verstorend werken. Het logboek op de website is er voor om onze achterban op de hoogte te houden van ons welzijn en van de resultaten. Omdat ze veelvuldig genoemd zullen worden stellen we hier alle teamleden en supporters even voor:

1.      Het race-team: Aalt Toersen, Maarten Fijlstra en Gerrit Tuenter.

2.      Het management team: Cees Lubbers en Bernard Veneman

3.      De kwartiermakers: Hennie en Dik Toersen

4.      Het Bonneville Support Team: Aalt Doldersum (USA) en Jan Engelbertink

5.      De supportersclub: Wineke en Hans ten Broeke en Jan-Maarten van Dongen (USA)

 

Het Programma.

Maandag 18 aug. gaan de kwartiermakers Hennie en Dik, met Aalt en Jan naar Aalt Doldersum in LA. Alle benodigdheden worden hier bij elkaar gesprokkeld, geleend en gehuurd, zodat we onze totale uitrusting, de olie en brandstoffen en de boodschappen voor eten en drinken onderweg, bij elkaar hebben. De brommer moet uit het krat en weer “rolbaar” gemaakt worden. Daarna laden we alles in de grote camper (een “fifthwheel”)  van Aalt D. en gaan we op weg voor de tweedaagse rit naar de Bonneville Zoutvlakte. We staan daar op de KOA camping in Wendover West en zullen daar de 21ste aug. ’s avonds aankomen.

 

Op 22 aug. zullen de andere teamleden zich dan bij ons voegen op de camping of in een nabij gelegen hotel.

 

Op 23 aug. start het evenement Bonneville Motorcycle Speed Trials met het in orde maken van de papieren en de keuringen van machines en kleding.

De Speed Trials beginnen dan op zondag de 24ste aug. na een “riders meeting” om 7:00 u in de ochtend en gaan door tot vrijdag 28 aug. om 15:00 u. 

Daarna gaan de manschappen snel weer terug naar huis en een deel gaat door met vakantie.

We hopen dat we veel waardevolle testruns kunnen maken en dat we de motor voor onze Streamliner goed onder controle kunnen krijgen onder de omstandigheden op de Zoutvlakte.

Mochten onze verrichtingen ook nog resulteren in een Wereldrecord in de 50cc klasse met “Halve Stroomlijn”, dan horen jullie dat zeker via de website en komt er een feestje in Zwolle. Zeker is dat na deze testen er weer de volle aandacht zal zijn voor het verder ontwikkelen en testen van de Groene Tulp Streamliner waarmee dan het absolute record in 50cc klasse verbroken moet worden.

 

De zout conditie.

Hier raken we toch even een teer punt. Het is op de Bonneville zoutvlakte een erg nat jaar. Net als een paar jaar eerder is het eerste grote evenement (de Speed Week van 9 t/m 15 aug.) afgelast omdat er water op de banen staat. Van paniek is geen sprake, maar het is wel heel erg spannend of dat allemaal wel goed komt. De organisatie houdt ons voor dat het nu snel opdroogt, dat de weersvooruitzichten goed zijn en dat het er op dit moment alle schijn van heeft dat het door gaat. We kijken meerdere keren per dag op de website van de organisatie op de pagina met de “Salt Conditions”. We hopen toch echt dat Bertha, en hoe die stormen ook maar mogen heten, daar een beetje uit de buurt blijven. Het zal toch niet . . . grrrrr.

We moeten maar optimistisch blijven, volop doorgaan met de voorbereidingen en pas het gas dicht draaien als de wedstrijdleider met de rode vlag begint te zwaaien.

 

Met vriendelijke groet van het team

De Groene Tulp.

 

Website: www.groene-tulp.nl

e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Green Tulip / Groene Tulp is een project van Classics Racing  Zwolle (Cees Lubbers) www.classics-racing.nl

 

 

: Строительство домов под ключ. Быстрая строительство домов под ключ недорого. Строительство кирпичных домов под ключ. Технология строительства каркасного дома. Качественное строительство каркасных домов. Строительство домов каркасно щитовых. Ремонт крыши частного дома. Быстрый ремонт своими руками частный дом. Частный дом капитальный ремонт. Самоделки для рыбалки видео. Лучшие самоделки для рыбалки своими руками. Самоделки для рыбалки фото.
Укладка ламината своими руками. Какова стоимость укладки ламината. Работа укладка ламината. Бизнес идеи для начинающих. Как начать бизнес без вложений. Строительный бизнес с чего начать. Фото поделки своими руками. Лучшие поделки для сада своими руками. Как сделать поделку своими руками. Дизайн гостиной фото. Красивый дизайн гостиной в квартире. Гостиные маленькие дизайн.