Nieuwsbrief 13: Afbouw bijna voltooid.

22 juni 2014.

 

Na de succesvolle testritten op de RDW testbaan in Lelystad is meteen begonnen met het afbouwen. Dat viel nog wel even erg tegen. Het maken van de polyester stroomlijn was toch veel lastiger dan verwacht. 

b_200_300_16777215_00_images_NB13-01.jpg

 

b_200_300_16777215_00_images_NB13-02.jpg

Hier zien we Maarten en Aalt bezig met het monteren van de polyester delen. De delen moeten heel goed pasgemaakt worden en met snelsluiters gemakkelijk te verwijderen zijn zodat er aan de motor gewerkt kan worden als dat nodig is.

b_200_300_16777215_00_images_NB13-03.jpg

Aalt laat al even zien dat de cockpit goed “past” en dat het zicht van binnen uit goed is. Het reglement zegt dat hij een uitzicht van 120° moet hebben. Er komt een helder ruitje voor en Aalt zal een donkere zonnebril moeten dragen. 

 

De grote neusgaten in de stroomlijn vallen erg op. We zijn toch wel een beetje bang voor het hoog oplopen van de temperatuur op de zoutvlakte en beginnen daarom met zoveel mogelijk koeling. Daarna kunnen we kijken hoeveel werkelijk nodig is. Er komt nog wel iets voor zodat het er wat mooier gaat uitzien. Voordat het zover was moesten natuurlijk eerst de mallen voor het polyester gemaakt worden en dat was stofhappen! Plamuren en schuren.

b_200_300_16777215_00_images_NB13-04.jpg

Het eerste polyesterdeel gemonteerd

 

b_200_300_16777215_00_images_NB13-05.jpg

Eén van de lastigste mallen: het middenstuk. Met houten schotten moet er stevigheid verkregen worden zodat het goed in vorm blijft als de vezelmatten met hars er in komen en goed aangedrukt moeten worden om alle luchtbellen weg te rollen

b_200_300_16777215_00_images_NB13-06.jpg

Hier de “dustmanager” himself. Het eerste deel, het bovenste deel van de staart, is klaar, maar moet nog even wat bijgewerkt worden. Voorlopig wordt alles wit gespoten. De eerste grote sponsor mag de definitieve kleur bepalen.

 

Nadat alle polyester delen op hun plek zaten zijn ze er snel weer afgehaald om te spuiten . Daarna moesten nog een aantal punten aangepakt worden, zoals het maken van een kast om het voorwiel zodat Aalt geen last krijgt van opstuivend zout en zodat we voldoen aan de veiligheidseisen ingeval van een klapband. Na nog wat kleine laswerkzaamheden is alles gedemonteerd en is het frame gespoten. In de loop van komende week zal alles weer gemonteerd worden en zal de Groene Tulp op een echte “Streamliner” beginnen te lijken.   Hieronder het pas gespoten frame dat enkel bestaat uit de voorgeschreven “kooi” met dubbele “roll bar” voor de bestuurder en aan de voor- en achterkant de bevestiging voor een neus en staart welke wel een zo licht mogelijke constructie hebben. 

 

b_200_300_16777215_00_images_NB13-07.jpg

 

 

TT Gramsbergen.

Hans ten Broeke, van BCCP in Gramsbergen, en zij partner Wineke zijn beiden gek van racen en zijn grote fan van ons Groene Tulp project. Ze zijn elk jaar als sponsor aanwezig bij de classic races in Gramsbergen en wilden dit jaar iets bijzonders doen om geld in te zamelen voor ons project. Een prachtig initiatief dat flik wat opleverde en waarvoor wij zeer dankbaar zijn. Daar bovenop komt dan nog een fors sponsorbedrag van hun zelf. We zullen zeker een heel mooi plekje op de kuip vrijmaken voor het logo van BCCP uit Gramsbergen.

 

b_200_300_16777215_00_images_NB13-08.jpg

Winneke, Aalt en Hans in de promotietent tijdens de classic TT in Gramsbergen.

 

Groene Tulp in Assen.

Op vrijdag 27 juni is er in het kader van de TT een motor evenement op De Vaart in Assen.  We zullen daar aanwezig zijn met de Groene Tulp die er dan al heel “echt” zal uitzien. We gaan niet rijden, maar voor wie erg nieuwsgierig is en niet kan wachten om hem te zien, die moet daar even naar toe komen. We hopen op veel belangstelling en het zou mooi zijn als we daar nog wat sponsoren kunnen vinden en mensen die ons willen steunen met een bijdrage als lid van de club van 50/100.

 

Planning.

We moeten nu hoog nodig testen op hoge snelheid. De vliegbasis Twente leek ons een mooie plek met een baan van 3,5 km, maar helaas. Er is daar veel politiek gedoe en ze willen ons daar niet hebben. Onze hoop is gevestigd op een ander vliegveld en als onze contacten woord houden, dan moet er toch zeer binnenkort een seintje komen dat we een startbaan op mogen.  We zijn natuurlijk zeer benieuwd of onze testbank de waarheid spreekt.

 

 

Met vriendelijke groet van het team

De Groene Tulp.

 

Website: www.groene-tulp.nl

e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

Green Tulip / Groene Tulp is een project van Classics Racing  Zwolle (Cees Lubbers) www.classics-racing.nl

 

: Строительство домов под ключ. Быстрая строительство домов под ключ недорого. Строительство кирпичных домов под ключ. Технология строительства каркасного дома. Качественное строительство каркасных домов. Строительство домов каркасно щитовых. Ремонт крыши частного дома. Быстрый ремонт своими руками частный дом. Частный дом капитальный ремонт. Самоделки для рыбалки видео. Лучшие самоделки для рыбалки своими руками. Самоделки для рыбалки фото.
Укладка ламината своими руками. Какова стоимость укладки ламината. Работа укладка ламината. Бизнес идеи для начинающих. Как начать бизнес без вложений. Строительный бизнес с чего начать. Фото поделки своими руками. Лучшие поделки для сада своими руками. Как сделать поделку своими руками. Дизайн гостиной фото. Красивый дизайн гостиной в квартире. Гостиные маленькие дизайн.